W_002_Pročitano: Slide:ology
UVOD
Volimo čitati!
Stoga su nam osobne i uredska biblioteka pune knjiga nama bitnih tema poput arhitektonskih, tehnoloških, prezentacijskih, teorijskih, filozofskih, edukacijskih i čudnovatih. Osim što volimo čitati, volimo i dijeliti naučeno međusobno u uredu ili s nama bližnjima. Zato smo se odlučili za jedan (nama) novi oblik dijeljenja znanja, kratkim izvodom na blogu onoga pročitanog.
Da malo podrobnije razmislite koliko često prezentirate nešto iznenadili bi se da to činite svakodnevno, a ne jednom mjesečno kao na primjer na fakultetu ili klijentu. Svako prenošenje informacija kolegi, klijentu ili samome sebi zahtjeva neki oblik prezentacije kako bi prenijeli ono što želimo s razumijevanjem i na najbolji mogući način.
U sljedećih nekoliko redaka podijeliti ćemo s vama neke misli i savjete iz knjige "Slide:ology" autorice Nancy Duarte, spisateljice, predavača i direktora Duarte Inc koje su nama otvorile nove vidike na temu prezentiranja.
slika gore_NAŠ PRIMJER KOSTURA PREZENTACIJE
ZAKONITOSTI
Vrijeme potrebno za razvoj prezentacije je direktno proporcionalno visini uloga.
Aplikacije su jednostavno spremnici za ideje i sredstva, a ne načini za njihovo stvaranje.
Prezentiraš scene, a ne slajdove.
Slajdovi s podacima ne govore o podacima. Oni govore o značenju podataka.
Radi kostur prezentacije.
Budite sinkronizirani sa svojim slajdovima. Po prirodi će gledatelji čitati i procesirati vizualne informacije čim su prezentirane. Stoga prezentirajte u manjim segmentima.
PRAVILA
Pet pravila "brainstorminga"
Suzdrži se od prosuđivanja ideja
Ohrabri jako pretjerane ideje
Na ovoj razini je bitna kvantiteta, a ne kvaliteta
Gradi na idejama koje su drugi izložili
Svaka osoba i ideja ima jednaku vrijednost
Tri R
(Reduce) Smanji (količinu grafičkog materijala, nepotrebnog teksta ...)
(Record) Snimi (sebe kako prezentiraš ...)
(Repeat) Ponovi
Zakoni popisa s oznakama
Zaštiti publiku
Koristi rijetko
Piši naslove
Koristi paralelizme (paralelne sintakse)
Izbjegavaj popise u popisima
GRAFIČKI PRINCIPI
Koncepti - apstraktni i realistični
Kontrast: brzo prepoznavanje glavne točke
Istakni što je bitno
JOŠ NEŠTO OD NANCY DUARTE
MISAO ZA KRAJ
"Komunikaciju treba koristiti kako bi i drugi usvojili vaše gledište, da im pomognete da shvate zašto ste uzbuđeni (ili tužni, ili optimistični, ili što god jeste). Ako je sve što želite napraviti dokument sastavljen od činjenica i brojeva, onda otkažite sastanak i pošaljite izvješće."
- Seth Godin, author of Really Bad Powerpoint
_MarinS